DE WEG NAAR EEN DATAGEDREVEN ORGANISATIE

Rollen en best practices

 

DE WEG NAAR EEN DATAGEDREVEN ORGANISATIE

Rollen en best practices

 

Slim benutten van data is één van de belangrijkste manieren om je bedrijf te laten groeien. Soms lijkt het of vooral de ‘disruptors’ zoals Uber en Amazon hier een monopolie op hebben. In Nederland zijn ook al aardig wat datagedreven ondernemingen actief. Coolblue bijvoorbeeld, dat de klantbehoefte heel precies in kaart brengt. Dit met creatiever ondernemerschap en structureel concurrentievoordeel als resultaat. Maar ook tal van andere bedrijven blijken goed in staat om waarde te genereren met behulp van data. Zeker nu onder de noemer Internet of Things dagelijks gebruikte apparaten steeds slimmer en communicatiever worden. Dit opent nieuwe deuren voor innovaties en aanvullende diensten.

 

Dit artikel verscheen ook in ‘De kracht van innovatie – The full story II’. Een luchtig boek waarmee managers, ondernemers en professionals drie vliegen in één klap slaan. Je leest bij over nieuwe ontwikkelingen, krijgt inzicht in de laatste technologieën en kunt je voordeel doen met ‘lessons learned’ bij IT- en veranderprojecten.

Het gehele boek kosteloos ontvangen? Mail ons, wij sturen het je graag toe.